Huzur, Sessizlik ve Sığınak : Kandilli

İstanbul da turisy olmayı seviyorum galiba. Ama en çok eski İstanbul’u yansıtan sokakları, huzur veren sessiz , kalabalıktan uzak yerleri seviyorum. Bu şehirde insan yalnız kalamaz, huzur bulamaz sanmıştım. Ama benim İstanbul’daki sığınağım oldu Kandilli. Şimdi benimle gezmeye ne dersiniz ? Fotoğrafçılıkta asla iddialı değilim ama aşağıdaki resimlerle de anlatmak isterim Kandilli’yi. Keyifli geziler ☺️

Çengelköy’den yürüyerek en fazla yarım saatte gidilebiliyor Kandilli’ye. Otobüse binmeyi sevmiyorum bu güzelim sahil yolunda ben. En güzeli içinden kendi kendinle konusa konusa yürümek, kendini dinlemek. Ya da yanında sevdiğin kişi veya sevdiğin bir arkadaşın varsa deymeyin yolculuğun keyfine.

Her neyse, vardınız mı Kandilli’ye ? Işıklarda hemen solda ıhlamur cafe yi göreceksiniz, acilen orda sade bir Türk kahvesi içmeli ve dinlenmelisiniz çünkü Kandilli sokaklarına daldığınızda kendinizi kaybedecek güce ihtiyacınız var.

Kandilli’nin büyüsüne ışıklardan karşıya geçip sokağa girdiğiniz an kapılıyorsunuz. Sürekli yokuş çıkıyorsunuz ama inanın yorulmuyorsunuz. Yokuşun ucunda köşede beyazlı yeşilli köşkü gördüğünüzde sağınıza dönün ve hemen oradaki merdivenlere yönelin. Çok yüksek görünüp gözünüzü korkutabilir ama sizi görebileceğiniz en güzel manzaraya götürecek, hadi devam ! Merdivenlerden çıkarken sık sık arkanızı dönüp manzaraya bakın ve tadını çıkarın. Merdivenler bittikten sonra sola dönün. Sokağa hayran kaldığınızı biliyorum. 50 metre kadar yürüdükten sonra sol tarafınızda boş bir arsanın duvarına oturabilirsiniz. İşte huzur tam orada. Sessiz, sakin… Burada insan kararlar verir. İçinden geçenleri tanımlar. Ve eminim doğruyu bulur. Şuan benim gizli sığınağımdasınız gerçi artık bir gizemi kalmadı ama sorun değil bunu sizinle paylaşabilirim. 😉

 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  

Bir Cevap Yazın

