Ve … Perde !

Sinemaya gitmeyi elbette severim ama Tiyatro’nun  bende başka bir yeri vardır. Sahnedekilerle göz göz gelme anı, seslerinin, nefeslerinin gerçekliği, o büyük coşku ve alkışlar… Size enteresan gelebilir ama benim o alkışlar sırasında hep gözlerim dolar. Sanırım tiyatroyu gerçekten çok seviyor ve fazlasıyla içselleştiriyorum 🙂

Her yıl olduğu gibi bu yılda sezon açılır açılmaz başladım araştırmalara. Hangi oyun var ? Hmm konusu neymiş dur bakalım ? Bileti ne kadar ? Hangi sahne bana yakın ? vs. vs. Seviyorum ! Konularını okumayı, oynayan tiyatrocuları araştırmayı, oyunla ilgili yorumlara bakmayı… Genel tercihimi sorarsanız, komik oyunları seçiyorum. Genelde çevremdekiler oyun zevkimi beğenirler. Sadece gülmüyoruz, her zaman sonunda bir ders çıkarabiliyoruz oyunlarda. Düşündüm ki geçen yıl gittiğim oyunlarla ilgili bir kaç küçük tavsiye verebilirim.

Devlet tiyatrolarının yadsınamaz bir başarısı var. Çok değerli oyuncuları bünyesinde barındırıyor. Her defasında ellerim patlayana kadar alkışlıyorum. Hele Ankara’dayken bir dönem bilet gişesindekilerle ahbap olmuştum.İstanbul’a taşınınca da ilk tercihim devlet tiyatrolarından bir oyun olmuştu. “Lütfen Kızımla Evlenir misin ?” 🙂 Evet oyunun adı bu. Cevahir Sahnesi’nde izlemiştim ve gerçekten çok çok çokk güldüm. Ne kadar içten ve sıcak bir oyun olduğunu önce yazarına ve konusuna bakınca sonra ise eminim izleyince derinden hissedeceksiniz.

Oyunla ilgili bilgi için; http://www.istdt.gov.tr/lutfen-kizimla-evlenir-misiniz-

Devlet tiyatroları aylık programı için; http://www.devtiyatro.gov.tr/programlar.html?sehir=10

Bu ay için gözüme kestirdiğim oyunlar ise “Eğer Bu bir Film Olsaydı” ve “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı

Anneme ilk maaşımla bir hediye almamıştım. Öncelikle şunu söylemem gerekir ki Annem ilk kez Ankara’da benimle tiyatroya gitti ve sanırım ona kazandırdığım en güzel ve tek şey tiyatro sevgisi 🙂 Yine çok seveceğini düşündüğüm bir oyun buldum ve biraz pahalı olmasına rağmen hemen iki bilet satın aldım. Oyun “Guguk Kuşu” idi. Baş rollerde Oktay Kaynarca ve Deniz Uğur oynuyor. Zira annem Oktay Kaynarca’yı inanılmaz sever. Benim içinse gecenin yıldızı kesinlikle Deniz Uğur’du. Oyundan önce Tv den tanıdığım ve sadece sempati duyduğum bir kadındı kendisi. Ama oyundan sonra Deniz Uğur hayranı oldum desem yeri var. Oyunda ayrıca birbirinden değerli bir çok büyük tiyatro sanatçısı vardı. Özellikle Levent Can’ı izledikten sonra eminim ki adını artık unutmayacağınız sanatçılardan biri olacak. Guguk Kuşu bir de dünya gözüyle büyük usta Kayhan Yıldızoğlu’nu görmenize olanak tanıyor. Guguk Kuşu’nu yeni sezonda  14-28 Kasım 2015 tarihleri arasında Zorlu Drama Sahne’sinde izleyebilirsiniz. Biletler tabi ki Biletix’de.

Detaylar için; http://www.zorlucenterpsm.com/tr/guguk-kusu

Sanıyorum TV da izlemeyi en sevdiğim, duruşunu ve karakterini en beğendiğim kadın Ebru Cündübeyoğlu. Ve yıllardır hayallerimden biriydi onu tiyatro sahnesinde izlemek. Çok sanslıyım ki geçtiğimiz sezon bu fırsatı yakaladım. Profilo AVM Tiyatro Sahnesi’nde izledim “Müziksiz Evin Konukları“nı. Oyun Tiyatro Kare’nin bir oyunu. Ebru Cündübeyoğlu, Bella’yı canlandırıyor. Eminim oyun boyunca Bella’nın kıyafetleri de ilginizi çekecek 🙂 Müziksiz Evin Konukları’nda Suna Keskin ve Bülent Seyran’ın usta oyunculuklarına şahit olacak, Selim Tezin ve Abdullah Semercioğlu ile kahkahalara boğulma imkanı bulacaksınız 🙂 Müziksiz Evin Konukları, 13 Kasım 2015 de Zorlu Drama Sahnesi’nde, biletler Biletix de, detaylar linkte ; http://www.zorlucenterpsm.com/tr/muziksiz-evin-konuklari

Açıkçası o ay ki bütçeme uygun olması için ben biletlerimi bir fırsat sitesinden almıştım. Ve fırsat sitelerini takip etmenizi ısrarla tavsiye ediyorum. Çok sevdiğiniz oyuncuların, çok beklediğiniz ama pahalı gelen bir oyununu daha uygun fiyatlara izleyebilirsiniz.

Tiyatro Kare her zaman keyifli ve kaliteli oyunlarla çıkıyor karşımıza. Bu sene de “Fosforlu Cevriye“yi sergileyecekler. Fosforlu Cevriye’yi daha önce Ankara Devlet tiyatrosu oyuncularından izlemeyi çok istemiş ama asla bilet bulamamıştım. Belki kısmet İstanbul da Ayça Varlıer’den izlemektir. Ne dersiniz ?

Tiyatro Kare’yi yakından tanımak için; http://www.tiyatrokare.com.tr/hakkimizda/tiyatrokare/

Zorlu Center Etkinlik takvimi için ; http://www.zorlucenterpsm.com/tr/etkinlik-takvimi

Geçtiğimiz sezonun son gittiğim oyunu ise son derece heycan vericiydi benim için. Bu heycanın bir çok sebebi vardı. Birincisi babam hayatında ilk kez tiyatroya gidiyordu. İkincisi, gittiğimiz oyun “Cibali Karakolu” idi. Bu tüm akşam büyük usta Zihni Göktay ile meşk edeceğimiz anlamına geliyordu ki beklediğimizden çok daha ötesi oldu. Babamın ilk tiyatro tecrübesi için harika bir seçim yapmıştım, gülmekten karnımız, çenemiz ağrımış; düşünmekten Zihni’miz yorulmuştu. Tiyatro, gerçek ve köklü bir sanat olarak tiyatro, büyük ustanın ellerinde tüm amacına ulaşmıştı. Şehir Tiyatroları’nın Kağıthane Sahnesi’nde izledik. Yolumuz çok uzak olmasına rağmen eve keyifle döndük ve hala konusu açıldığında susmak bilmeyiz. Ne oyundu be ! dedirtecek bir oyun.

Şehir tiyatrolarında oyun ücretleri çok cüzzi. Çok fazla sahnesi var. Her hafta gidilebilir neredeyse. Oyuncuların kalitesinden bahsetmiyorum bile. Her yaşa, her zevke uygun oyunlar bulabilirsiniz. Şehir Tiyatro’ları kapanmasın ! Destekleyelim, sahiplenelim.

Şehir Tiyatroları Oyunları için ; http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Oyunlar.aspx

Ekim ayı programı için ; http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-tr/sayfalar/program.aspx

Online bilet almak için ; https://bilet.ibb.gov.tr/frame.asp

Şimdi bakıyorumda, aslında geçen yıl az oyun izlemişim, bu yıl bu sayının artmasını diliyorum. Tiyatro izlemek bence tazeliyor insanı. Ankara’dayken sadece oyunları görmeye değil salonları da görmeye giderdim. Ankara da olanlar bilir Büyük Tiyatro, Altındağ Tiyatrosu, Operet Sahnesi adeta birer sanat eseri. Uzun lafın kısası öyle ya da böyle, o sebepten ya da bu sebepte Tiyatro’ya mutlaka gidin derim ben !

İzlediğiniz ve izlemekten keyif alacağımı düşündüğünüz tüm tavsiyelerinize açığım.

Sevgiler size ❤

Büşra 🙂

Ve … Perde !” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

