Kork Benden ÖKSÜRÜK !

Son günlerde epey uzak kaldım buralardan. İş yoğunluğu, oruç mahmurluğu bir de üzerine hastalık eklenince sürekli uyumak istiyorum. Hastalık dediysem endişelenmeye gerek yok kısa süreli bir grip atlattım ama arkasında kalan öksürük şu günlerde beni bir hayli uğraştırmakta. Ama ben alışığım. Yıllardır öksürük krizleriyle uğraşır dururum. 5 yaşımdayken boğmaca geçirmiştim. O günlerden bana akciğerlerimdeki lekeler miras kaldı. Bundan sebep öksürüğüm çok zor ve geç geçer. Bizde annemle bu duruma çeşitli doğal yöntemler, tabiri caizse çeşitli koca karı ilaçları geliştirdik.

Öksürüğü fırsata çevirmeye ve sizlerle bu yöntemleri paylaşmaya karar verdim. Eminim bazılarını biliyorsunuzdur. Tabii öncelikle şunu söylemeliyim ki, doktora mutlaka gitmelisiniz, ilaçlarınızı düzenli kullanmalısınız. Benim vereceğim tarifler tedavi yöntemi değil yalnızca destek kuvvet niteliğinde. Doğal ürünlerin her zaman alerji riski taşıdığını unutmamalısınız. Bünyenizi ve vücudunuzu iyi tanımıyorsanız denemeyin derim ben.

karanfil-zencefil-tarcin-limon-ve-bal-karisimi-gripten-korunmaya-bire-bir-hellip_620x350

Öksürük deyince akla elbette bal,zencefil,karabiberle yapılan tarifler gelir.

1. Bir çay kaşığı toz zencefil ve bir çay kaşığı balı ( ilaç niyetine kullanılan kestane balı varsa çok daha etkili olabilir) küçük bir çay bardağında ılık su ile karıştırıyor ve bir defada içiyoruz. İçiniz yandı değil mi ? “Olsun, yakıyorsa iyileştiriyor demektir.” 🙂 der annem hep.

2. Biraz pekmez (isteğinize bağlı, bir defada tüketebileceğiniz kadar olsun yeter, bir çay bardağı kadar olabilir mesela) ve bir çay kaşığı ( tepeleme değil, kavrulursunuz) karabiberi bir cezvede kaynatıyoruz. Sonra ılıklaşınca tüketiyoruz.

3. Dedem felç geçirdiğinde ona masaj yapan akapunkturcu amcadan öğrenmiştik bu tarifi. Çok yaygın olmadığını düşünüyorum ama bence son derece etkili. Benim öksürüğüme iyi geldiyse, mutlaka denenmeli. Bir su bardağı süte, küçük bir havuç rendeleyip cezvede kaynatıyoruz. Ocaktan alıp süzüyoruz. Bir çay kaşığı bal ekliyoruz, tabii yine kestane balı olması tercihimiz. 3 – 4 gün akşam yatmadan önce ılık ılık için, faydasını hissedeceksiniz. Tadı biraz çürük gibi gelebilir, endişelenmeyin bu normal.

4. Minik bir kase yoğurda 1-2 çay kaşığı çörek otu ekliyoruz. Gün içinde ara ara tüketiyoruz.

5. Tabii klasiklerden vazgeçmemek lazım. Yine minik bir kasede bal ile toz zencefili karıştırıp, öksürük krizleri tuttukça yatıştırmak için tüketebiliriz.

ihlamur
6. Ve benim normalde de içmeyi sevdiğim mis kokulu bitki : IHLAMUR. Bol Bol demleyin, içine çubuk tarçın atabilirsiniz. Limonu hiç söylemiyorum. Her derde deva limonu, sofranızdan içecekleriniz den eksik etmeyin.

Ayrıca çokça sıvı tüketmek, özellikle bol bol su içmek biliyorsunuz ki önemli. Ani öksürük krizlerine geçici çözüm olarak, büyük marketlerden zencefilli şeker alabilirsiniz.

vicks-kremin-faydaları
Bir de ben akşamları yatmadan önce ayak tabanlarıma ve bir gün sırtıma bir gün göğüs kafesime dönüşümlü olmak suretiyle Vicks sürüyorum. Üzerine ütü ile ısıttığım tülbenti kapatıyorum. Sıcak sıcak uyuyorum. En azından gece öksürmeden rahat rahat uyuyabiliyorum.

Umarım bunlara  ihtiyacınız olmaz, ama olursa da dilerim işe yarar.

Tüm öksürenlere geçmişler olsun 😉

Bir Cevap Yazın

